20 dagars utmaning

Fick tips om en träningsutmaning via ett träningsforum som jag är med i. De är 20 dagars utmaning som jag efter nårga sekunders tvekan bestämde mig för att haka på. Tänkte att det kunde vara kul att blogga om det också så det här inlägget blir inledningen på min blogg. Får se om den kommer att handla om annat än träning eller inte.

Utgångsvikt 88,3 kg.

Mitt upplägg på det hela blir att

*bara räkna del av streakdelen till den totala kilometersamlingen. Närmare bestämt 0,5 km/dag. Eventuellt mer om morgonrundan blir längre än 2 km.

* räknar att jag går sammanlagt 2 km till och från träning.

*vardagsmotion som tar kortare tid än 30 min räknas inte.

* Jag tänker försöka hitta 7 olika trappor att springa uppför. Har än så länge hittat 4. En finns precis utanför där jag tränar. 1 på väg till universitet. Trappa nr 3 är en del av bro. Nr 4 var flera korta som jag inte kommer att räkna igen. Bara 3 unika trappor kvar att hitta.

* Jämna dagar kör jag jägarvila. Ojämna dagar kör jag plankan.

* Hoppen har jag delat in i 4 kategorier

-Trapphopp

– Hopp från afropass

– Hopp från Body Jam

– Övriga.

Har på denna första dag klarat av 30 trapphopp.

Resten av delmomenten ska jag försöka sprida ut på något vettigt eller eventuellt mindre vettigt sätt.

Morgonpassen blir nog den största utmaningen eftersom jag tänkt testa ett nytt pass. Qi gong som går 7:15 på morgonen. Tur att jag har hyfsat nära. Det andra nya passet blir dansaerobics. Det blir spännande.

Även att skriva ner 4 saker varje dag att vara tacksam över och 19 styrkor hos mig själv/min kropp eller saker jag nöjd/stolt över kommer att bli svårt. Förhoppningsvis ger övning färdighet även på den punkten.

Mina 4 första saker att vara tacksam för är

*att jag inte gått upp efter påskhelgen

* att det i alla fall inte var snöstorm ute imorse

* att jag har tak över huvudet

* att jag har ett luftigt schema

Kommer inte uppdatera den här bloggen varje dag men i alla fall några gånger/vecka.

Vad jag ska ge mig själv för belöning har jag inte kommit på än.

Lämna en kommentar

Filed under ÄtaTränaKämpas 20-dagars utmaning i April

Kommentera

