Dag 3

Effektiv dag.

Tvätt. Streakrunda. Joggade minst 1 km utan att börja gå. Stolt över mig själv. Fick till och med, efter att jag slutat jogga säga åt mig själv att ta det lite lugnt. Vill inte ta ut mig för mycket på en gång. Måste jag orka igenom alla 20 dagar. Sen var det hopprep. Insåg att det är svårt att hoppa längre tid i streck när man inte kan hoppa ordentligt. Dels var repet för kort och dels hade jag lite svårt med att få inte rätt teknik. Att hoppa så snabbt som möjligt under 15 sekunder var lättare.

Jobbsök. Jobbsök ägnande jag många timmar åt.

Lagade märklig mat till middag. Ville bli av med fisk från frys som börjat bli gammal. Mixade lax med någon vit fisk. Kryddade med pesto och soltorkadtomatpasta. Hade i pofiber och citron. Försökte göra burgare. Fisken föll isär så det blev mixad stekt fisk. Gjorde polentasnittar till. Det gick bättre. Bara de första som blev lite väl svårstekta eftersom de inte vilat tillräckligt länge. Kombinationen fungerade även om jag kanske hade behövt någon sås också eftersom fisken blev rätt så torr. Diskade direkt efter maten. Ovanligt.

Fick samtal från SVD. Avklarat på 42 sekunder. Klargjorde tydligt att jag inte var intresserad.

Ny trappa på väg till Afropass. På andra sidan idrottshuset. Det var en väldigt rolig trappan. Nog favoriten hittills. 3 trappstegsdelar och däremellan avsatser att spurta på. Oj vad det gick. Själva Afropasset var tungt för benen. Försökte räkna alla hopp, kom fram till att det var många. Tillsammans med mina redan avklarade trapphopp och hoppen i Body Jam (förmodligen även utan de sistnämnda) kommer jag lätt upp i 170 hopp innan utmaningen är slut. Blir intressant att se hur benmusklerna mår imorgon när det är dags för Body Jam.

4 saker att vara tacksam över

1 Mina föräldrar

2 Mina fina vänner

3 Fina ord på nätet

4 Att jag är frisk och kan träna

Lämna en kommentar

Filed under ÄtaTränaKämpas 20-dagars utmaning i April

Kommentera

