Dag 4

Börjar kännas i kroppen nu. Tror jag har sträckt en muskel i ena underbenet. Haltar stundvis fram men efter några minuters gång eller typ dans så klagar den inte lika mycket. Vilade i alla fall från jogging och trappspringning och trapphopp idag. Body Jam passet innehåller några hopp men vet inte om jag tänker räkna dem till de antal hopp som ska klaras av under utmaningen.

Var på morgon qi gong imorse. Tog emot lite men kom dit. Passet var bra. Dessvärre blev det bestämt att det var sista passet denna termin på grund av för få deltagare. Nåja, jag kom mig i alla fall iväg på 1 pass. Nu får jag räkna joggade streakrundor som morgonpass för att få ihop rätt antal morgonpass.

Jag lyckades samla ihop 2 minuter jägarvila idag. Armhävningar som var planerat först 30 och sen inte alls blev 20. Kommer nog få ta ett pass med så mycket jägarvila, plankan, armhävningar, höga knän och hopprep som jag orkar med. Kanske köra en omgång av allt flera gånger istället för en sak i taget.

4 saker att vara tacksam över

1 Jag kan lyssna på min kropp och klarar av att ta det lite lugnare när det behövs.

2 As utstrålning under passen gör att att jag orkar mer än vad jag tror och trollar bort min panikångest.

3 Mina panikångestattacker är inte jättestora.

4 Jag är duktig på att laga mat.

2 kommentarer

Filed under ÄtaTränaKämpas 20-dagars utmaning i April

2 responses to “Dag 4

  1. kajakrille

    Plankan är jobbig, det är bara att erkänna!🙂

    • ordillusioner

      Mm. Fast jag tycker om den i alla fall🙂 Jägarvilan är ännu värre fast det kanske är mest för att jag inte kört den innan.

Kommentera

