Dag 6

Idag hittade jag min 7:e trappa men det är inte där denna dag börjar.

Först joggade jag  utan att stanna en lite längre bit än sist. Ca 1,2 km blev det.

sen sprang jag upp och ner för streakrundstrappa hela 6 gånger.

Gjorde 30 armhävningar mot en vägg + 1o tricepsarmhävningar mot en vägg. Ska köra den tekniken fler gånger för triceps eftersom jag tidigare har haft väldigt svårt för att göra dem på golv.

Lyckades få ihop 1 minut och 40 sekunder jägarvila.

På vägen tillbaka fick jag syn på trappa nr 7 och sprang upp för den 1 gång samt gjorde 17 trapphopp i den.

Väl hemma körde jag plankan i totalt ca 90 sekunder.

Imorgon är det dags att sammanfatta den första veckan.

Tog kort på trappor efter lunch. Njöt av att cykla. Skulle handla något till middag men saknade inspiration och ork för att laga så jag lämnade affären med endast 1 l fil. Får trolla med det jag har hemma eller köpa bakad potatis istället.

Hoppade hopprep. Sjukt svårt. Snubblar på repet, tappar repet. Höll på i kanske sammanlagt ca 7 minuter men effektiv hopptid blev nog bara ca 5 om jag räknar snällt.

Höga knän blev lite mer än 2 minuter. Sammanfattningsvis kan jag känna mig väldigt nöjd med dagens träning.

Har lyckats hittat totalt 13 unika trappor, har än så länge fångat alla utom 1 på bild.

4 saker att vara tacksam över

1 Det finns många trappor utomhus i närheten av där jag bor

2 Jag bryr mig inte om, om folk tittar konstigt på mig när jag tränar strax utanför min dörr typ.

3. Sötsaker och annat onyttigt frestade mig inte när jag skulle handla.

4. Min mamma som skämmer bort mig ibland. Utan mamma ingen älskad Nikon D4o.

Lämna en kommentar

Filed under ÄtaTränaKämpas 20-dagars utmaning i April

Kommentera

