Dag 9

Rekord i joggingsträcka. Hela ca 1,7 km blev det. Efter det höga knän fram till trappa. Sprang upp för trappa. Jägarvila ca totalt 50 sekunder. Rask promenad och kort joggingsträcka till tvättstuga. Stod på ett ben, gjorde tricepsarmhävningar mot vägg i väntan på att maskinen skulle bli färdig. Fortfarande lite tid kvar efter det, passade på att börja stretcha.

Försökte göra armhävningar på tå när jag kommit tillbaka till lägenheten men det gick inte alls.

Nytt pass. Aerobics dans. Det var roligt även fast jag inte fick helt ordning på alla steg. Tröstar mig att jag hade haft ännu svårare med stegen för ett år sen. Min förmåga att snappa upp steg har faktiskt blivit bättre. Hade jag nog aldrig kunnat tro innan jag började träna. Kommer nog att gå på det där passet  fler gånger. Styrketräning efteråt. Gick men var inte så kul. För mycket folk i gymmet för min smak men nu vet jag i alla fall vid vilken tidpunkt jag inte ska gå dit i fortsättningen.

Saker att vara tacksam för

1 Det är bra med återvinning så, jag är fortfarande tacksam för att mina ångest/panikångestattacker inte är så jättefarligt stora.

2 Jag är tacksam för att jag har styrkan till att gå och testa nytt pass trots ångestattack tidigare under dagen.

3 Jag är tacksam för att jag lät bli att köpa det där billiga, vita, söta onyttiga brödet som jag alltid överäter av. Det låg i korgen. Jag stod nästan i kassan innan jag gick tillbaka med det. Yay for me. Jag klarar mig bra utan.

4 Jag är tacksam för alla gruppträningspass jag varit på innan idag som lärt mig att svänga på höfterna och faktiskt gjort att jag inte längre har helt värdelös koordination.

Lämna en kommentar

Filed under ÄtaTränaKämpas 20-dagars utmaning i April

Kommentera

