Dag 16

Tog mig inte upp när jag hade tänkt imorse. Ibland är det så lätt att bara fortsätta sova.

Kom i alla fall iväg på en joggingrunda. Joggade lite långt som den längsta sträckan jag joggat längst i år. Känns bra även om det stundvis var sjukt jobbigt. Orkade även med lite höga knän, jägarvilan och lite plankan. Imorgon ska jag vara riktigt snäll mot mig själv och ta fram fler starka egenskaper och saker med mig själv och min kropp som jag tycker om. Den där jobbiga morgonföreläsningen blev nämligen inställd.

4 saker att vara tacksam för

Det tar på krafterna att söka jobb. Speciellt att vänta på besked. Speciellt att vänta på ett telefonsamtal för att bli kallad till intervju. Nu har jag visserligen bara fått två samtal om jobb, varav det enda bara upplyste mig om att beskedet kunde dröja. Hur som helst så är jag tacksam för att

1 Jag än så länge i alla fall inte sovit när det har ringt från något jobb jag sökt.

2 Jag är även tacksam för att jag än så länge inte heller har suttit på toa och fått ett samtal om jobb.

3 Jag är tacksam för att jag inte har någon föreläsning imorgon. Har tillräckligt med annat vettigt att göra.

4 Jag är tacksam för att jag har ett intresse för att fotografera och för att jag ibland lyckas ta bilder som jag ärligt talat tycker om.

Lämna en kommentar

Filed under ÄtaTränaKämpas 20-dagars utmaning i April

Kommentera

