Dag 18

Försökte jogga imorse men tappade lusten på grund av skavsår. Blev en rask promenad istället.

Promenad ner till stan på eftermiddagen. Cykel till gym. Body Jam. Samma instruktör som igår men A var också där. Såg henne genom spegeln. Och en lärare på den delkurs som snart avslutas. Det var väldigt märkligt. Två instruktörer som jag har ett litet intresse för. En lärare som jag måste erkänna att jag är lite, ja, eller alltså. Jag har spanat lite på henne måste jag erkänna. Jag gillar hennes stil och tänkte under första föreläsningen att det vore roligt att se henne träna. Och det fick jag, eller jag, lite i alla fall. Hon stod längst bak och jag längst fram så jag såg bara småglimtar i spegeln då och då. Tror inte att jag ‘dansade’ lika bra idag som igår. Lite svårt att hålla koncentrationen när instruktören gör en blyg och småfnittrig och när man under samma pass spanar efter vad två andra personer gör. Men jag hade i alla fall kul och fick mig ett bra konditionspass i alla fall.

Efter body jam styrketränade jag. Körde bara igenom mitt ena program. Inga extra saker denna gång. Det känns märkligt att rent träningsmässigt bara ha kvar

10 km i samma pass och dagliga streaken. När dessa två punkter är avklarade kommer jag även med total säkerhet kunna bocka av 80 km också.

4 saker som jag är tacksam för

1 Min nya vårskor.

2. Nya, kortare skosnören. Nu slipper jag 1, riskera att snubbla, 2, ständigt knyta om skorna.

3. Jag är tacksam för att jag valde att inte jogga imorse. Tror faktiskt inte att mitt skavsår hade tyckt om det.

4. Jag är tacksam för att jag fick shoppingsällskap idag.

5. Och å. Hur kunde jag glömma? Fick på mig min jeans i storlek 40 idag och de satt bra. De gjorde det inte i början av året.

Lämna en kommentar

Filed under ÄtaTränaKämpas 20-dagars utmaning i April

Kommentera

