Dag 20 av ÄtaTränaKämpas 20 dagars utmaning

Dag 20 på utmaningen är snart slut. Bara ca 1 timme kvar när jag skriver det här men är utmaningen slut när det blir midnatt? Till den 25:e borde innebära hela morgondagen men då blir det ju 21 dagar och inte 20. Spelar ju egentligen ingen roll. Alla punkter på listan är avklarade. Och en hel dag till med 1 km streak och utan godis, glass o.s.v. känns hur som helst lätt som en plätt så jag kör så.

Idag har jag avverkat mer än 10 km under ett och samma pass. Bestämde mig tidigt för att gå/jogga två varv runt ett elljusspår på 5 km. Att det blir mer är för att jag gick ju dit och hem också. Räknar med att det är totalt 12 km och den sträckan klarade jag av på 1 timme och 40 minuter. Är väldigt nöjd.

Det bästa var att

  • vädret var perfekt, varken för varmt eller för kallt för de kläder jag hade
  • jag fick en kort bit gå bara några meter bakom en liten söt fågel
  • jag tog det lugnt i början för att orka
  • jag fick se ett par neongröna/gula fjärilar som förgyllde mitt dag
  • jag klarade av att jogga de sista 800 meterna vilket även innebar upp för den brantaste backen

Det hela var så lyckat att jag kommer att göra om det fler gånger. Och från och med imorgon kommer mina morgonpromenader att gå nästan samma rutt. Först ska jag klara av att jogga runt det kortaste spåret på 1,2 km. Sen det på 2,4 och till sist, förhoppningsvis innan Vårruset det på 5 km.

Jag är även färdig med 19 styrkor…

Dagens 4 tacksamheter

1. jag är tacksam för att min 10 km tur blev så lyckad som den var

2. jag är tacksam för att jag har en väldigt fin vän i min vän Betzy.

3. jag är tacksam för att min middag blev väldigt god och att 1 portion av den finns i kylskåpet

4. jag är tacksam för att jag har avslutat 19 styrkorpunkten.

Imorgon ska jag försöka hela upplevelsen av denna utmaning.

1 kommentar

Filed under ÄtaTränaKämpas 20-dagars utmaning i April

One response to “Dag 20 av ÄtaTränaKämpas 20 dagars utmaning

  1. Naw.❤ Jag är tacksam för din vänskap också!

Kommentera

