Sammanfattning av ÄtaTränaKämpas 20 dagars utmaning

Okej, nu är det alltså dags att sammanfatta april träningsutmaningen.  Tiden har gått väldigt snabbt. Orkar inte skriva alla punkter igen eftersom de finns i mina tidigare inlägg. Se främst sammanfattning 1 och 2

Utgångsvikt 88,3

Senaste vägning 82,8 (i fredags)

Minskning i vikt 5,5 kg.

Jag kan säga att jag inte har räknat så jättenoga på alla punkter. Det vill säga, när jag visste att jag klarat tillräckligt slutade jag.

Totalt har jag reggat 1144 minuter träning under de här 21 dagarna. Det är ca 19 h! Och då har jag inte skrivit in tiden på att promenader och joggingturer eftersom jag är dålig på att hålla koll på när jag startar och slutar. Sammanfattning

Svåraste var nog intervallpassen eftersom jag aldrig gjort såna innan. Vet inte riktigt om jag har lyckats med riktiga mått där men jag har enligt mig i alla fall kört 3 intervallpass om än kanske något korta.

Har i alla fall räknat ut att jag har gått, cyklat, crosstrainat och löpbandstränat över 92 km.

15 träningspass – Har gjort 12 pass som inte har varit gå/jogga. Efter några av mina morgonpromenader (mer än 2 har jag kört minst två av punkterna trappor, höga knän, jägarvila, plankan, armhävningar) Dessa tillfällen räknar jag som 1 pass. Och så har vi 10 km på ett och samma pass passet. Så totalt blir det mer än 15 men exakt hur mycket mer har jag inte koll på.

Det lättaste har förutom den dagliga streaken, varit att inte äta godis, glass eller liknande. Jag har inte känt det där jobbiga suget en enda gång. Däremot kan jag erkänna att rastlöshet m.m. har vissa kvällar fått mig att småäta skorpor och liknande men det har inte handlat om några stora mängder. Att jag inte har köpt färdiglagad mat under de här tre veckorna fast att tanken har varit frestande är jag väldigt förvånad över, förvånad och stolt. Jag har resonerat som så att jag faktiskt inte har råd egentligen och att det kanske kommer ett bättre tillfälle att äta sånt på. Tillsammans med andra exempelvis. Sen har min egen lagade mat kanske inte alltid varit den nyttigaste men den har i alla fall varit bättre än att slänga i mig en köpt pizza eller kebabtallrik.

tacksamheter och styrkor….

får en egen rubrik eftersom jag har fått kämpa. Det är inte alltid så lätt att hitta något att vara tacksam över när livet mest känns grått, tungt, trist o.s.v. Även om jag harkommit på minst 4 saker varje dag så har det gått långsamt vissa dagar och en del, i alla fall enligt mig krystade tacksamheter och styrkor har det blivit.

Så för sista gången denna gång 4 saker som jag är tacksam för idag

1 Jag har klarat utmaningen! Go me.

2. Jag är tacksam för att jag lyssnade på mig själv och min kropp och beslöt mig för att styrketräna imorgon istället för idag som jag först hade tänkt. Gårdagens långa pass och dagens korta joggingtur + cykel för att handla var tillräckligt för helgen.

3. Seriöst, jag har en fantastisk kropp även om jag klagar på den och jag har gjort stora framsteg sen jag började satsa på att få en hälsosam vikt. Det är jag tacksam för att jag inser.

4. Jag är tacksam för att jag, utan att aktivt bestämt mig för att leta material till b-uppsats hittade material till b-uppsats.

5. Jag är väldigt tacksam för ctrl-z, återställningsfunktionen i papperskorgen, flikar i webbläsare.

Sammanfattningsvis kan jag säga att det varit kul, utmanande, tungt, lätt och lärorikt. Mitt ordspråk på en träningssite lyder, man klarar mer än vad man tror och det känns ännu mer ‘sant’ nu än vad det gjorde innan utmaningen. Och det finns alltid saker att vara tacksam för, oavsett hur tung dagen varit så finns det små, märkliga saker att vara tacksam över.

Lämna en kommentar

Filed under ÄtaTränaKämpas 20-dagars utmaning i April

Kommentera

