Vårruset nästa

Träningsutmaningen är över och jag undrar vad jag ska ta mig till härnäst. Utmaningen gav mig en nytändning i mitt träningsintresse. Det är extra motiverande att ha nya träningsmål att sikta mot och inte bara sträva efter att gå ner i vikt eller hålla en vikt.

Närmast i tiden för min del ligger Vårruset den 19 maj. Jag vill gärna orka jogga alla 5 kilometer. Just nu klarar jag ca 2. I närheten av där jag bor finns det 3 elljusspår som är 1,2 km, 2,4 km och 5 km.  Första delmålet blir att innan veckan är slut klara 2,4 med alla backar.

Sen ska jag ta itu med mitt gamla mål att klara av att göra några armhävningar på tå. Måste hitta en bra strategi för hur jag ska gå till väga men jag tror det får vänta tills efter Vårruset. Kan vara skönt att bara fokusera på en sak + skola, jobbjakt m.m.

4 kommentarer

Filed under Jogging, Träning

4 responses to “Vårruset nästa

  1. Vilken inspirerande blogg! Inte för att jag någonsin kommer att börja jogga precis, men bloggen över huvud taget får mig att vilja gå ut och hitta på saker, och får mig att känna mig lite gladare i allmänhet😉

    Gillar listan som du postade innan det här inlägget, med saker du är nöjd över. Det enda som saknas är min favoritfråga: ”vad är en sak som du brukade vara missnöjd med med dig själv, men som du nu istället tycker om?”

    • kristinstenberg

      Tack. Jätteroligt att höra.🙂 Svaret på din favoritfråga är nog klädstorleken som jag blivt nöjd med nu på senare tid.

  2. Haha! gud vad du bytte layout medan jag läste O.o blev lite förvirrad där ett tag ^^

    • kristinstenberg

      Haha. Ja, jag hade lite svårt med att hitta något som jag kände passade. Men nu är det färdigbytt, i alla fall för ikväll…

Kommentera

