You can do it baby come on

Nä, att stiga upp 6:3o som morgontrött student när man har en föreläsning som börjar 10 är inte direkt roligt. Måste erkänna att även om jag lät bli att snooza så var jag seg innan jag lyckats ta mig ut genom dörren. Att sen spåret börjar med en rätt så tung backe gör ju inte det här med träning inför Vårruset så där jätteuppmuntrande precis. Krävs alltid några sekunders stilla pepp innan jag börjar jogga. Och inte låter det vackert när jag pustar och stånkar mig långsamt uppåt.

Men oftast släpper det efter ett tag. Och jag måste säga att idag var det kul att välja 2,4 spåret istället för 1,2. Tänkte som så att jag kan ju alltid sluta jogga och börja gå när det bli för jobbigt. Men det blev inte för jobbigt. Att jogga förbi skylten som markerar 1,6 km var jättemotiverande. Och när det blev lite extra tungt har jag, sen jag började jogga haft den peppande musikraden you can do it baby come on i huvudet.Vet inte var den kommer ifrån men ska ta reda på det nu. Nähepp. Varken lets sing it.com eller google gav några resultat. Frusterande, är så säkert på att jag hört den. Varför skulle jag annars höra en mörk, lite reggaeinspirerad mansröst i huvudet? Nåja, om den kommer från en låt eller från mitt eget huvude spelar ingen större roll så länge den gör joggandet lite lättare.

Och naturligtvis joggade jag hela sträckan på 1,2 km och det tog mig bara 13 min och 27 sekunder på ett ungefär. Mobilen är inte bästa redskapet för att mäta tid. Tar ju några sekunder att få ner och upp den ur jackfickan.

Nu måste jag bara komma mig för med att skaffa bättre hörlurar och fixa peppplaylist. I dagsläget är det långt hopp mellan att jogga 2,4 km och 5 km. Nåja. Nästa delmål, som inte behöver vara avklarat den här veckan är att jogga 1,2 + 2,4.

Lämna en kommentar

Filed under Jogging, Träning

Kommentera

