En till lördag i maj

Idag ville det sig inte riktigt heller. Hade beslutat mig för att ta 5 km spåret. Inte försöka jogga hela vägen utan varva jogga med gå. Blev mest gå. Av någon anledning kändes benen och nästan hela kroppen som bly. Orkade knappt jogga alls trots motiverande musik i mina nya hörlurar. Kanske blev det lite för lite sömn. För även om det är skönt med morgonmotion är det inte superkul att stiga upp kring 7 en lördag.

Får ta nya tag kanske redan imorgon eller senast på måndag. Börja med det kortaste spåret och se hur länge jag kan hålla ut. Jag vet ju sen tidigare erfarenhet att jag orkar mer än vad jag tror.

Nu löser jag melodikrysset. Det går så där. Sen kl 13 ska jag tillsammans med Örebro Filmklubb fira att Clint Eastwood fyller 80 år i vår. Vi ska visa Mannen med Oxpiskan och Mystic River. Och födelsedagsfika blir det mellan filmerna. Det ska bli trevligt.

Lämna en kommentar

Filed under Jogging, Träning

Kommentera

