Utomhusgympa is the shit!

Jag älskar utomhusträning. Specillet om sommaren när den är gratis. Inte bara jogging, promenader och cykelturer m.m. utan gratis utomhusgympapass. Har ju inte tränat styrka på ett tag så det är bra att få den biten i alla fall 1 gång/vecka nu i sommar. Sen så är variationen på deltagarna skön, och att vara utomhus och träna i grupp är speciellt med musiken, och gräset, den friska luften. Ibland är det fruktansvärt varm, ibland lite kallt men det allt fungerar med lite vilja. Och det är bra att det verkligen är öppet för alla eftersom ingen kan skylla på att de inte har råd. Utegympa om sommaren får förhoppningsvis fler att upptäcka det roliga med att träna.

Förra sommaren gick jag bara på de pass som  ÖUIF  hade.  Deras pass tänker jag naturligtvis gå på i år igen. Tiden är måndagar kl 18. Bortanför eller kanske mer i närheten av tennisbanorna. Där kommer jag med nästan 100 procentig säkerhet att finnas varje måndag som jag är i Örebro i sommar. I alla fall om jag får vara träningsfrisk varje måndag.

På tisdagar och torsdagar har Friskis och Svettis gratis utomhusgympa i Skytteparken, i närheten av Wadköping. Har tänkt gå dit idag* sen får vi se hur många gånger till det blir efter det men förhoppningsvis i alla fall 1 dag varje vecka som jag är i Örebro i sommar. Det ska bli spännade att se vad det är för typ av gympa, hur instrukören/erna är och om jag kommer att hitta dit i tid. Förstår inte riktigt kartan jag hittat men jag hittar i alla fall till Wadköping och jag har tänkt ge mig av hemifrån i god tid. Återkommer med utvärdering av upplevelsen.

För den som är intesserad så har Friskis & Svettis även utomhusgympa på måndagar kl 18:30 i Baronbackarna.

* tar tillbaka det där. Utegympan börjar först den 14 juni. *suck* Återkommer med utvärdering nästa vecka. Blerp.

Lämna en kommentar

Filed under ÖUIF, Träning, Utegympa

Kommentera

