Friskis och Svettis utegympa. Försök två.

Det gick bätte den andra gången. Kanske delvis för att jag visste mer om vad jag hade att förvänta mig. Det fungerade till och med bra att springa runt, runt. Trots att det var ca 350 personer där. Innan passet började, och under försökte jag spana efter bekanta ansikten men det var inte lätt när det var så mycket folk där.

Musiken var faktiskt riktigt bra. En av låtarna var verkligen super att träna till. Framförallt var det den här gången roligt att se hur många som faktiskt vill träna. Idag var det bara en instruktör. Hon var bra, kom med några muntliga instruktioner och även om de kanske inte hördes av alla gjorde hon ett bra försök i alla fall.

Några av övningarna var samma som en av mina favoritinstruktörer från ÖUIF brukade ha på sina Happy Moves intensivpass. Det var riktigt skoj. Hon skulle ha sett mig idag, hängde mig ovanligt bra i jämförelse med hur det såg ut på hennes pass.

Kroppen svek mig dessvärre några gånger, den orkade inte riktigt hänga med hela vägen. Delvis kan det ha berott på värmen. Tills nästa gång måste jag göra något åt svetten som rinner ner och svider i ögonen.

 På lördag tänkte jag försöka mig på en joggingtur. Då har jag tränat 4 gånger den här veckan. Inte illa alls🙂 Som det känns nu tror jag faktiskt att jag kommer att träna upp styrkan lite igen. 3 pass i veckan med armhävningar, benböj och situps m.m. är inte helt tokigt faktiskt.

Lämna en kommentar

Filed under Friskis&Svettis, Träning, Utegympa

Kommentera

