På spåret igen

Tog mig en lugn och skön joggingtur idag. Tror faktiskt inte att jag har varit ute i motionsspåret sen före Vårruset. Gick upp och ner för den första backen sen joggade jag resten av 2,4 km spåret. Jag försökte hålla samma lugna lättsamma tempo hela tiden för att orka hela vägen och det gjorde jag🙂 När jag insåg att det inte var så mycket kvar av varvet tror jag att jag ökade tempot något. Hade inte med mig¨mobilen eller något annat med en klocka. Tittade inte heller på klockan innan jag begav mig ut. Det känns skönt att inte veta hur lång tid det tog.

Vädret är idag lite märkligt. Det ser kallt ut men är inte kallt. Var lite för varmt klädd men det fungerade för den korta sträcka som jag tog idag. Hade dessutom kunna knyta munkjackan runt midjan men då blir det inte riktigt lika bekvänt att jogga. Hade inga fickor för nycklarna men däremot en väldigt smart grej som jag fick i samband med Vårruset. Ett väldigt smart nyckelarmband som kanske är lösningen på mitt svettproblem.

Har en ny plan som går ut på att orka jogga det långa spåret på 5 km innan utejoggingssäsongen är över. Känns uppnåbart. Fast jag tänker nog inte jogga mer än varje lördag de veckor som jag är i Örebro och går på utegympapass. Men det blir lite husvagnssemester med föräldrana och då följer joggingskorna med. Redan nästa, eller nej, redan näst nästa vecka eftersom jag är i Norrköping nästa lördag tänker jag ge mig i kast på korta spåret + mellanspåret (det som jag tog idag). Om jag kanske inte ska göra det redan på torsdag innan bussen till Norpan går. Så blir det nog.

Med mig i lurarna hade jag idag soundtracket till Juno. Tror att det hjälpte mig att hålla ett gott humör och ett lungt tempo.

Lämna en kommentar

Filed under Jogging, Träning

Kommentera

