Idag blev det kärringgympa på schemat

Men idag på ÖUIFs utegympa kändes det mest som ett kärringgympapass. Kanske inte den bästa och snällast termen för att beskriva det men jag kommer inte på något annat.
Men jag klagar inte. Alla gillar ju olika typer av pass. Jag var säker inte ensam om att tycka att det var lite för lätt och lite för lam musik. Tomas Ledin fick inleda passet. Några countrylåtar. Och en sån där låt som jag tror går att göra en rolig musikvideo till. Ungefär som denna fast lite sämre.

Men de som tyckte att passet var roligt och tillräckligt ansträngande var nog inte heller ensamma. Och visst, jag hade nog kunnat ta i lite mer men jag var inte riktigt inspirerad idag. Kan ha varit en blandning av det kvava vädret, instruktören, musiken, min dagsform, vad jag ätit idag. Men jag är faktiskt nöjd varenda gång jag tar mig iväg på ett okänt träningspass och inte ger upp. För det är ju så med utegympan att vissa pass blir okända eftersoom jag inte haft alla instruktörer innan.
Fick i alla fall springa två gånger. Roligt, enkelt och precis så ansträngande som man själv vill. Och lite sämre utegympa är faktiskt alltid bättre än samma gympa imomhus. Tur att vädret var med oss. En bit bort från gräsplanen som utegympan var på stod ett gäng idrottskillar och hängde med på håll. Det var ett litet roligt inslag.

Imorgon Skytteparken och Friskis&Svettis igen. Blir som vanligt spännade att se hur det blir. Känner ju inte till något alls om deras instruktörer.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Lämna en kommentar

Filed under ÖUIF, Friskis&Svettis, Träning, Utegympa

Kommentera

