Morgonjogg

Klockan är inte ens 9:30 och jag har redan hunnit klara av dagens motionspass och kollat mail och sånt. Känns skönt. Hade sen förra veckan planerat att jogga det korta spåret + mellanspåret men när jag vaknade var jag inte alls så peppad egentligen så jag bestämde mig för att bara ta mellanspåret. Väl ute i spåret ville jag knappt jogga alls. Jag började tänka på det här med sjukdom och krasslighet och träning. Det är naturligtvis inte bra att träna om man är riktigt sjuk men hur ‘borde’ man egentligen göra när man känner sig lite halvkrasslig? Lite snuva kan få mig att inte vilja jogga men samtidigt så lyssnar jag på kroppen och kör så mycket jag orkar. Efter att ha gått upp för den första backen så gick det inte riktigt att låta bli att börja jogga nerför backen och sen fortsätta jogga. Och fortsatte gjorde jag hela vägen runt. Det var musikens förtjänst. Med träningskläder, ett motionsspår och Cobra Charlie är det svårt att låta bli att jogga.

Det gick långsamt men jag orkade hela sträckan utan att tro att jag skulle dö eller tuppa av. Det känns väldigt bra. Klockan var strax efter 8 på ett ungefär och jag kunde jogga i byxor och linne utan att frysa. Trots att det enligt mig var tidigt på morgonen var det ändå kanske lite för varmt för att vara ultimat träningstemperatur. Nästa joggingtur blir kanske ännu tidigare i jakten på det perfekta joggvädret. Idag försökte jag använda mitt nyckelarmband för att torka bort svett innan jag skulle börja stretcha. Det gick så där. Det är svårt att komma åt överallt om man inte tar av sig det. Skulle behöva ett på andra armen också. Eller kanske investera i ett svettpannband för det är inte alls kul när svett rinner ner i ögonen och svider.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Lämna en kommentar

Filed under Jogging, Träning

Kommentera

