Ny måndag och en ny start igen

Det är dags att vara riktigt ärlig. Jag vägde mig imorse. 90.6 kg tyckte vågen att den skulle visa. Tar med i beräkningen att detta är den jobbiga veckan i månaden men det är ändå mycket mer vikt än vad jag borde ha. Den senaste tiden slarvande med mat och sånt har satt sina spår men nu är det dags för nya tag. Jag vet ju att jag kan eftersom jag har gjort det innan. 75 kg är målvikten. Krävs både bättre kosthållning och mer motion om jag vill lyckas utan att det tar flera år. Lyckligtvis så har jag fått in rutin på uteträning och joggingen.

Idag var det utegympa med ÖUIF som vanligt på sommarmåndagar. Lite mer än skapligt pass men dock på gränsen till att vara på tok för varmt. Armhävningar blir inte roligare av sol som gör en kokhet., svetten brukar rinna lika bra även utan sol. Det får gärna vara varmt under dagen men lite svalare från 17-tiden vore bra. Jag blir så seg och slö i värmen. Inte alls bra när man ska träna. Roligaste övningen idag måste ha varit den när vi låtsades vara ute på en båt och bland annat fick sätta oss ner och ro i gräset.

Funderar på om jag ska börja med tidiga morgonpromenader. Kanske kliva upp redan, ja. Svårt det där med att hitta en balans mellan att inte kliva upp innan det hunnit bli för varmt men tillräckligt ‘sent’ för att jag ska vara utvilad när jag vaknar. Imorgon är det utegympa med Friskis och Svettis igen, det ser jag faktiskt fram emot🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Lämna en kommentar

Filed under ÖUIF, Okategoriserade, Träning, Utegympa

Kommentera

