Ibland är det faktiskt tråkigt att träna

Jaha. Idag var passet i Skytteparken mest tråkigt. Blev lite för mycket upprepningar av övningarna. De skulle tydligen vara lätta men svåra. Jätteroligt att höra när jag fick kämpa för att få ordning på mina armar och ben under några av dem.

Och det var för mycket folk under styrkeövningarna. Kände mest att mina armar och ben var i vägen. Och marken var får hård för armhävningar. Hade behövt knäskydd eller liggunderlag.

Musiken var inte dålig. Den kändes mest ogenomtänkt på vissa ställen. Och jag gillar inte gående utfall eller vad det nu heter. Alltså en bens knäböj och så ska man ta sig framåt samtidigt. Jag tyckte att det blev för stressigt. Känns inte riktigt som det finns tid att göra övningen på ett korrekt sätt.

Jag är i alla fall glad över att jag i alla fall inte känner för att ge upp träningen bara för att 1 pass var tråkigt. Jag vet ju att nästa har potential att bli jättebra. Och det var inte överdriver varm idag. Det var positivt. Och instruktörerna var glada och proffsiga även om det inte var ett pass som tilltalade mig. Men min kompis som följde med idag var nöjd. Just det, strechtningen var rätt så roligt ändå. Kanske för attt jag visste att det tråkiga passet var över. Dessutom är det alltid roligt att ha tränat.

På lördag blir det morgonjogg igen. Blir att kliva upp tidigt för att hinna innan melodikrysset och värmen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Lämna en kommentar

Filed under Friskis&Svettis, Träning, Utegympa

Kommentera

