Gratulera mig

Morgonens joggingtur var riktigt lyckad. Jag snoozade ett tag längre än planerat men kom ändå iväg när det fortfarande inte var allt för varmt ute.
Dagens plan var att jogga/gå först 2,4 km och sen 1,3 km. Jag började jogga efter att ha tagit mig upp för den första backen sen fortsatte jag jogga – hela vägen runt. Bägge sträckorna. Så om jag gör det lätt för mig och tar bort 1 km för backen så har jag joggat 3,6 km utan uppehåll. Jag är grymt duktig. Stundvis var det riktigt tungt och jag trodde inte att jag skulle orka ens hela första varvet men jag lyckades hitta lite jävla anamma och kroppen lydde mig över förväntan. Såg en kopparorm mitt på vägen en gång också. Jag skrek till högt när den rörde sig men fortsatte jogga som att inget hade hänt, fast det är klart. Det kan hända att jag ökade farten något för att komma undan den.

Och jag vägde mig imorse också. Skulle egentligen ha väntat tills på måndag men eftersom jag inte vet om jag kommer att ha tillgång till en våg då gjorde jag det nu istället. 89,2 visade den. Sen i måndags har jag alltså lycktas gå ner 1,4 kg. Yay. Nu är jag ännu mer motiverad till att fortsätta på samma spår även om lite med viktminskingen kan förklaras med att jag var i lingonveckan.

Snart dags för lyxfrukost och melodikrysset. Försöker svalka av mig med hjälp av min älskade fläkt innan jag hoppar i duschen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Lämna en kommentar

Filed under Hälsa, Jogging, Mat, Träning, Viktminskning

Kommentera

