And the work goes on and on and…

Varannan dag har jag tänkt att jag ska träna. Imorse klev jag alltså upp tidigt för att jogga utmed Vännerns vackra vatten. Fick sällskap av mina föräldrar som promenerade. Började på samma ställe som i måndags men fortsatte jogga åt motsatt håll när jag kommit till startpunkten. Mamma uppskattar stäckan till ca 3 km. Är befriande att inte veta hur långt mina ben burit mig. Blev både kortare och längre än vad jag tänkt mig. Fram till vändplanen, tillbaka och vidare tills grussträckan mot badet tagit slut och sen tillbaka till startpunkten var den första tanken. Benen och flåset hade dock inte riktigt samma tanke. Imorse gick det riktigt trögt. Tog mig till slutet av grussträckan och bestämde mig för att gå tillbaka. Mötte en ung kvinna som sa till mig något i stil med, vad härligt det såg ut när du sprang. Jag gick bara några meter innan jag började jogga igen och funderade på vad som är skillnaden mellan att jogga och att springa. Mamma sa att det fick fortare för mig idag men jag undrar, joggade jag fort eller sprang jag långsamt? Spelar det förresten någon roll?

Och varför gick det tyngre idag? Jag gissar på de senaste dagarnas gående i Lidköping. Varje dag har vi gått fram och tillbaka från alla möjliga ställen känns det som.

Lämna en kommentar

Filed under Jogging, Träning

Kommentera

