Landsvägsjogging

Befinner mig på en camping ca 9 km från Karlstad nu. Det är en fin camping men det finns ingen trevlig grussträcka utmed vatten som gör det roligt att stiga upp och motionera redan före frukost. Ett elljusspår finns ca 2,5 km härifrån, att ta sig dit och tillbaka är inget som lockar före frukost.

Ville inte alls kliva upp imorse för att ge mig ut och jogga men jag hade ju bestämt varannan dag så med sällskap av mina föräldrar tog jag mig iväg till sist. En bit på en väg runt campingen och utmed en landsväg mitt i skogen blev det. Gick nog mer än vad jag joggade men mamma och pappa sa att jag joggade fort idag. Själv kände jag mest att jag var uttråkad. Nåja, lite motion är i alla fall bättre än ingen motion alls. Gjorde lite styrkeövningar sen också fast att det tog emot. Är inte så motiverande att göra armhävningar och situps i förtältet utan musik och tydliga instruktioner om hur länge varje övning ska göras. Och inte heller så lätt att komma på alla möjliga övningar som går att göra heller. Men vi går inte lika mycket här som i Lidköping så jag är glad för att jag ändå tvingade mig själv att göra mer än vad jag hade lust med. Känns lyxigt att ha tillgång till dator och internet även på husvagnssemstern.

På måndag blir det i alla fall utegympa igen. Ska bli skönt och förmodligen hakar mamma på också🙂

Nä. Det här får vara allt för idag. Har en bok som lockar. På återseende.

Lämna en kommentar

Filed under Jogging, Träning

Kommentera

