Bästa Friskis&Svettis Utegympa hittills

Jag valde att inte gå på utegympa i Skytteparken i tisdags. Var med mina föräldrar i en husvagn i Kumla. Det gjorde ingenting eftersom passet i tisdags blev inställt på grund av regn.

Idag har det varit fint väder. Varmt och soligt. Kl 16 ca började det regn men sen blev det uppehåll. Jag cyklade till Skytteparken och tänkte att jag i alla fall får cykelmotion om det inte blir något pass. Nu blev det ett pass. Ett helt underbart pass med 90-tals tema. Jag blev orolig när de innan passt spelade Markoolio och den där låten med kort tight kjol men inget sånt under själva passet. Nästan bara en massa nostalgilåtar var passet fullt av. Bailando, en låt med Hanson (först började jag bara skratta eftersom det var så oväntat), Take Five och så den där låten som jag inte kan stava till Coco jumbo ay ja ey… något sånt. Och en hel del mer som jag dessvärre redan har glömt bort. Förutom att jag var svettig redan innan passet på grund av den kvava värmen var passet lagom jobbigt. Regnet kom passande nog precis i början av passet. Det öste på lagomt bra när jag cyklade hem. Strax innan jag kommit innanför dörren kom åskan.

Insåg mot slutet av passet att jag föddes i tid för att präglas ordentligt av 90-talets radiomusik. Ska kanske utveckla den tanken någon gång. Nu nöjer jag mig med att skriva att jag glatt sjöng med i flera av låtarna och kände dansglädjen i kroppen. Detta pass var ungefär lika bra som det pass som A från ÖUIF hade i början av sommaren.

För övrigt har jag många kulturbloggutkast som ligger och väntar på att bli avslutade men det är ibland jobbigt att skriva i värmen så det lär dröja ett tag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Lämna en kommentar

Filed under Friskis&Svettis, Träning, Utegympa

Kommentera

