Måndagsutegympa och lördagens joggingförsök.

Tränade igår men orkade bara inte blogga om det. Utegympa i ÖUIFs regi igen eftersom det var måndag igår. Ett tag såg det ut som att passet skulle behöva flyttas till inomhuslokal men regnet höll sig faktiskt borta under hela passet. Om passet finns det inte så mycket att säga. Temperaturen var ovanligt sval och behaglig även fast det blåste lite väl mycket vid ett tillfälle. Fast hellre lite blåst än kokvarmt om jag får bestämma. Svårighetsgraden på  rörelserna och jobbighetsgraden på strykan var inget att orda om egentligen. Men just det, jag upptäckte en ny låt under stretchningen, nämligen I’d rather be with you med Joshua Radin. Hört andra låtar med honom innan men inte denna.

Eller en länk till låten på Spotfy om någon föredrar det. Hojta till förresten om du vill ha en inbjudan jag råkar ha några på lager.

I lördags ville det sig inte riktigt med träningen.  Jag sov lite längre än vad jag borde ha gjort. Termometern visade på 27 grader ca tror jag och klockan var bara något kring 9. Gav mig i alla fall iväg fast jag först hade tänkt strunta i det. Började med att gå upp för första backen och nästan hela vägen ner. Joggade sen lite smått men höll dessvärre inte ut hela 2,4 varvet. Mentalt ville jag inte alls jogga så istället för en joggingtur blev det varvad jogging och promenad.

Ikväll är det utegympa i Skytteparken igen. Där finns det i alla fall alltid ett spänningsmoment eftersom intstruktörerna är olika och helt nya för min del. Kan bli allt från jättrebra till jättetråkigt. Solen är tillbaka men förhoppningsvis är den inte lika varm när passet drar igång om ca 3 timmar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Lämna en kommentar

Filed under ÖUIF, Jogging, Träning, Utegympa

Kommentera

