Den ofrivlliga kickboxaren

Jag tror i alla fall att det var Kick box som jag råkade ut för. Det regnade ute så måndagens pass i ÖUIFs regi hölls inomhus. När jag såg intestruktören förstod jag att det inte skulle bli någon medelgympa, hon här helt enkelt inga medelgympapass. Jag var nästan på väg därifrån eftersom jag inte kände mig helt upplagd för träning. Först var jag inte alls glad åt att det var kickbox och tänkte mest hur ska det här gå?

Det var slag och sparkar i luften, hopp och styrkeövningar med mera. Det gick bättre än väntat, lyckligtvis men fortfarande så har jag inte alls den kordination som jag skulle vilja ha. Och det här med att komma ihåg vilket ben som ska lyftas på och göra ovana rörelser i nya kombinationer…. Flera gånger trodde jag att jag skulle trilla omkull eller kanske svimma. Gav upp några gånger när min kropp inte ville men lyckades fortsätta tills passet var över. Efteråt var jag totalt slut, förstår inte alls hur jag orkade ta mig hem och cykla upp för hela den hemska backen. Men det är fantastiskt hur man alltid orkar mer än vad man tror att man gör så länge man inte inte ger upp helt och hållet. Och det är en skön känsla att känna att man verkligen har gett allt och lite till. Trots dusch och mat i magen och lite vila känner jag mig fortfarande trött efter passet.

Orkar faktiskt inte skriva mer nu annat än att det då och då kan vara rätt så kul med högljudda lite skrikande instruktörer. Synd bara att passet inte finns på schemat till hösten för med lite övning är det nog superskoj och väldigt nyttigt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer

Filed under ÖUIF, Träning

2 responses to “Den ofrivlliga kickboxaren

  1. kakafoni

    high 5 för att du inte bangade och tog dej igenom passet! Jag skulle med alla säkerhet ha fegat ur🙂

Kommentera

