Min älskade löpning under gympapass

Jaha.

Utegympa blev denna måndag innegympa för att tekniken strulade. Vädret var det inget fel på även fast det kanske var lite väl blött i gräset eftersom regnet vräkt ner så gott som dagligen den senaste tiden.

Passet var rätt så roligt. Inga förfärliga låtar. Inga töntiga steg. Och jag springer rätt så snabbt och springer om inte alla men många. Är ju ingen mening med att hålla nere på tempot för då blir jag ju inte varm. Och springa är så enkelt. Behöver inte tänka på att nu ska jag röra på vänster ben och sen höger. Och armarna behöver jag inte tänka på alls. Måste bara tänka på att hålla balansen i kurvorna och se till så att jag inte springer in i någon annan. Tror faktiskt att jag mer eller mindre tyckt bäst om löpningen på alla pass sen jag började gå på pass som var löpning. Just för att det var bekant för kroppen. Visst, jag har kommit långt sen den första terminen jag gick på gympa och många av grundstegen som återkommer på de flesta pass har satt sig rent kroppsligt och det blir ju enklare och enklare att följa med i passen men löpningen är ändå en favorit.

Idag hände en oväntad och roligt sak också. Jag fick ordning på, ja, just nu vet jag inte vad de heter men hoppa åt sidan och lyfta på ena benet hoppen. Insåg helt plötsligt att jag inte behöver lyfta och hoppa samtidigt. Lyftet åt sidan med ena benet kan faktiskt komma en sekund efter eller så och genast var steget inget problem alls. Jag hoppas bara att kroppen och hjärnan kommer ihåg det här tills nästa gång steget dyker upp. Kan ju dröja tills imorgon eller flera veckor. Nu håller jag tummarna för att vädret tillåter utegympa i Skytteparken imorgon. Känns som en evighet sen sist.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Lämna en kommentar

Filed under ÖUIF, Träning, Utegympa

Kommentera

