En ny motionsform ser snart kanske dagens ljus?

Vädret var med oss utegympa fantaster. Inte en droppe regn under hela dagen. En bekant instruktör och en ny. Jag tror att det var ett sånt där pulspass igen. Det var rätt så skoj, musiken var skön. Största nackdelen som egentligen blir vad man gör det det var det våta underlaget. Gräsmattorna är långt ifrån torra och hela här i Örebro och naturligtvis lyckas jag hamna med armbågar och knän med mera precis på lerfläckarna. Tror aldrig jag varit så smutsig efter ett pass som jag var idag. Var ovanligt skönt att duscha idag.

Friskis och Svettis söker funktionärer till den nya lokalen som snart öppnar. Jag tänker för ett ögonblick att kanske är det dags att byta ut ÖUIF men ögonblicket försvinner och jag inser att Friskis och Svettis inte alls har lika roliga pass som ÖUIF kommer att ha om några veckor.

Jag cyklar hem. Rätt så slut på. Kom inte långt innan regnet kom för att tvätta bort leran kanske. Hoppas på något bättre väderförhållanden på torsdag.

Och just det. Höll på att glömma. Undrar en del av passet hade jag seriösa tankar på att själv bli instruktör. Men naturligtvis inte vilken instruktör som helst utan en instruktör för oss som egentligen inte har någon bra kordination och inte alltid världens bästa minne när det gäller att komma ihåg om det är höger eller vänster ben och arm som ska flyttas åt något håll. En av rörelserna skulle heta sparka valfritt ben åt valfritt håll och strunt i armar. Behöver nog lite fler rörelser innan jag kan sätta igång. Kan ju inte låta deltagarna springa under större delen av platsen. Lär behövas mycket utrymme för varje deltagare också ifall alla går åt olika håll🙂 Vad säger ni? Finns det någon framtid för min motionsform?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer

Filed under Friskis&Svettis, Utegympa

2 responses to “En ny motionsform ser snart kanske dagens ljus?

  1. agneta.stenberg

    Jag har läst ditt inlägg och som jag ser det finns det stor framtidshopp om din motionsform.Jag blir nog den 1:a som anmäler sig.Jag har också svårt ibland att hålla reda på mina ben och armar.

Kommentera

