Egentligen hatar jag ju gruppträning

Det måste ju ser extremt konstigt ut för de som aldrig har sett något liknande innan. Jag vet inte hur många gånger under nästan varje pass som jag tänker på hur fånigt det är. Nåja, jag fortsätter ju i alla fall. Hatkärlek är ett intressant fenomen. Eller är det kärlekshat som jag känner? Svårt att veta vad som bäst beskriver det.

Idag var det jag och min kropp som brottades med gräset igen. Armhävningarna var det inte som var knepiga… men det var en övning på styrkedelen där tårna skulle vara i marken och så skulle vi lyfta på ett ben. Inte alls så lätt på halt underlag. Jag trodde att jag skulle ramla några gånger under konditionsdelarna. Jag ‘föll’ faktiskt omkull för för att jag gled under styrkan fast delvis måste jag nog erkänna att det kan ha berott på att jag inte riktigt orkade hela vägen. Jag måste verkligen komma igång med styrketräning på riktigt igen snart.

Och jag känner mig numera säker på att en kvinna bland deltagarna som tidigare verkat bekant är den första instruktören som jag kom i kontakt med, någonsin. Vi pratar före ÖUIF, vi pratar om tiden då jag styrketränade lite på Natulius då jag nästan bodde vägg i vägg med träningsanläggningen. Var det någon som förstod det där om vem jag har kommit fram till att hon är? Det märkligaste är att jag tror att hon känner igen mig, eller i alla fall så tror hon sig känna igen mig. Jag menar, det var ju ändå några år sen jag tränade där och jag vill gärna tro att jag har förändrats en del sen dess. Fast å andra sidan så var det bara mindre än 4 år sen.

Jag känner att det här inlägget är färdigt nu.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Lämna en kommentar

Filed under Friskis&Svettis, Utegympa

Kommentera

