Med utegympan försvann även sommaren?

Jaha. Så då var sista utegympapasset för denna sommaren avklarat. ÖUIF höll i passet. Tänkte försöka mig på någon sorts jämförelse mellan ÖUIF och Friskis och Svettis men det blir någon annan dag. Idag nöjer jag mig med att säga att ÖUIF har visserligen bara haft 1 pass i veckan men har haft fler veckor med gratis träning än vad Friskis och Svettis haft. Dessutom är det alltid pass, även om det spöregnat precis hela dagen.

Det var ett bra sista pass för ÖUIF. Det var en aning kyligt i början, känner mer och mer som att hösten är på väg. Fick då upp värmen snabbt och en bit in i passet valde solen att titta fram lite.

Och A var där. Kunde inte låta bli att alltid försöka springa om henne under löpningen och lyckades faktiskt alltid också. Blev dock väldigt flåsig av det men jag lyckades genomföra hela passet utan större problem.

Och jag blev rätt så glad när jag lyckades göra en sån där knä upp, knäben bak och fram och vända sig om med armar. Typ första gången någonsin jag försökt och inte gett upp. Armarna gick långsamt och benen hade nog varit snabbare om jag låtit bli armarna men hey, det går bättre och bättre för varje pass.🙂 Allt annat vore nästan katastrof efter alla pass som jag deltagit i.

Jag hoppas på att ta mig till gymmet i alla fall 1, helst 2 dagar denna vecka. Nästa måndag drar ÖUIFs gratisvecka igång. Jag planerar att gå på så många pass som jag hinner och orkar med. Sen blir det nästan ingen träningsanläggningsträning på 2 veckor eftersom jag fått ett tillfälligt, kortvarigt jobb i Norrköping. Ska försöka gå på något Friskis pass ann ars blir detköra på promenader, vardagsmotion och kanske egna styrkeövningar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer

Filed under ÖUIF, ÖUIF, Friskis&Svettis, Träning, Utegympa

2 responses to “Med utegympan försvann även sommaren?

  1. Sofia

    Jag kommer ner till Örebro i helgen, så jag gratistränar gärna något med dig nästa vecka om du vill🙂

Kommentera

