Deckare, bibeln och twilight.

Vad har deckare, biblen och twilight med varandra att göra? Inte så mycket annat än att jag trodde att jag aldrig någonsin skulle blogga om två av dem. Och sen har vi förstås sms konversationen som jag och Betzy hade för ett litet tag sen (läs tidigare idag).

Hon sitter på ett tåg på väg till Västerås för att hämta en katt. Jag sitter framför datorn och försöker motivera mig själv till att städa.

Betzy: Haha🙂 Jag läser aldrig fucka upp. Biskops arnö är med i den. Lite seg att komma in i, deckare men inte riktigt. Smutsiga poliser och så.
Jag: Ah. Låter som något jag inte behöver läsa men känns som något man förväntas läsa.
Betzy: Mm. Köpte på bokrea en gång. Gillar man inte deckare gillar man nog inte detta. Jag gillar iofs inte deckare men tycker den här är okej. Kvinnan bredvid mig på tåget, utländsk härkomst sitter och läser bibeln på sitt språk. Hjälp.
Jag: Jag gillar vissa deckare men inte så mycket egentligen. Kan vara skönt att läsa ibland som omväxling. Och hellre deckare än bibeln.
Betzy: Haha ja det förstås. Hellre deckare än twilight. Och hellre deckare än twilight.
Jag: Haha. Ja. Precis så. Men jag ska faktiskt försöka att inte läsa fler ‘nya’ böcker innan jag läst några av de jag redan har hemma.
Jag: Jag tänker lägga upp vår konversation om deckare och bibeln som en anteckning på Facebook eller kanske blogga om den?

Och det var precis det jag gjorde. Uppenbarligen om smeagol läst detta inlägg. Så där har ni min och Betzys rankning av deckare, bibeln och twilight.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Lämna en kommentar

Filed under Kultur, Litteratur

Kommentera

