Shrek – Nu och för alltid. 3D

Min första film i 3D. Jag var sen med att se både film i 3D och med att se sista Shrekfilmen. Att jag var sen med att se 3D gjorde nog inte så mycket. Senhet med Shrek gjorde dock att jag fick stå ut med att se den med svenskt tal. Inte optimalt när jag såg den första filmen med originaltal. För det går faktiskt inte att komma ifrån att det faktiskt inte är riktigt samma sak att se samma med film på engelska som på svenska.

Själva filmen då? Vad tyckte jag om den?
Det var riktigt bra tycker jag. Så där som Shrek ska vara. Lite dramatisk och lite rolig. Animerad feelgoodfilm med sång och dansparty som avslutning.

Hur det var att se den i 3d?
Allt som var gulligt blev på något magiskt sätt ännu gulligare i 3D. Katten och hans ögon.

Och de underbart söta drakåsnebebisarna som dessvärre inte var med lika mycket som de hade varit ifall jag hade fått göra filmen.

Så här några veckor efter att jag har sett filmen orkar jag dessvärre inte komma på så mycket mer att skriva om saken. Se den om du gillar Shrek. När den kommer ut på Dvd för jag utgår från att den redan har slutat gå på bio. Och se en film i 3D någon gång. Det är en trevlig upplevelse.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

