Två nya pass testade

Det gick rätt så bra att köra två pass idag. Fick restplats till Yogan fast det var rätt så fullt i salen.

Det först passet var Bollybeat. Galet kul tyckte jag att det var. Använde mig mycket av fakeittilyoumakeit-metoden. Ben gick för det mest bra, armar gick ibland, höfter och det där speciella Bollywoodåmandet? gick mindre bra. Ben + allt annat samtidigt gick ännu mindre bra. Fast jag trillade inte omkull, fick lite närkontakt med en annan deltagare en gång – lyckades i alla fall för det mesta ta mig åt rätt håll. Jag är helt övertygad om att passet bara kommer att bli roligare och roligare för varje gång som jag kommer att gå på det.

Ca 10 minuter efter Boolybeat så var det Yogan vinyasa flow, som är passets fulla namn Yoga Vinyasa Flow bygger på ashtanga yoga vilket inte sa mig så mycket men det är meningen att alla rörelser ska hänga ihop sen när vi har lärt oss grunderna. Ett nyttigt och välbehövligt pass för mig. Blir spännande att se hur länge jag orkar köra Bollybeat och Yoga varje vecka. Men vem vet, det kanske blir en bra motivation till att verkligen sköta kosten ordentligt.

Det är samma instruktör som har båda passen så om hon kan köra dem efter varandra varje vecka så borde jag också kunna? Zumba kommer att gå på fredagar också så min träningsvecka skulle kunna se så här

Måndag bollybeat och yoga

tisdag zumba

onsdag afro

torsdag body jam

fredag vila

lördag styrka

söndag vila

Jag hoppas nästan att Zumba ska visa sig vara tråkigt trots att jag det är A som håller i den. Fast det är klart, eftersom instruktören är minst halva nöjet för mig med att träna så måste Zumba vara både ruskigt tråkigt och svårt för att jag inte ska vilja gå på det. Men det går även på fredagar fast med en annan instruktör, kanske lyckas jag variera mig något. Vill ju faktiskt få inte styrketräning också så då kanske det är bättre att köra

Måndag bollybeat och yoga

tisdag vila?

onsdag afro + styrka

torsdag body jam

fredag zumba

lördag vila

söndag styrka??

Återkommer garanterat med mer om träningsupplägg och om de olika passen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Lämna en kommentar

Filed under ÖUIF, Träning

Kommentera

