Tre

Idag var det Sverigepremiär av Tom Tykwers nya film ”Tre”. För den som inte känner till Tom Tykwers tidigare filmer så har han bland annat gjort ”Run Lola Run” och en av mina absoluta favoritfilmer ”Prinsessan + krigaren”.

Kortfattat är ”Tre” en film om Hanna och Simon. De har varit ett par 2o år och inleder ungefär samtidigt, utan den andres vetskap ett förhållande med samma man, Adam.

Tre är en film som både lockade till skratt och fick mig att vilja plocka fram skämskudden. Dessutom är den skickligt gjort med snyggt kameraarbete och en klippning som hjälpte till att berätta historien.

Jag tänker inte bli långrandig  så jag låter filmens trailer tala.

I rollerna som Hanna och Simon ser vi Sophie Rois och Sebastian Schipper. Alla tre huvudskådespelare gör en riktigt bra jobb.
Devid Streisow som spelar Adam är jag helt övertygad om att jag har sett tidigare så under en del av filmen försökte jag luska ut varför han var så ruskigt bekant, dessvärre utan resultat. Inte ens en titt på Imdb gav mig svaret. Så jag får fortsätta fundera. Kanske är han bara lik någon annan person som jag råkat på någon gång.

Slutsats: Se den!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Lämna en kommentar

Filed under Film, Kultur

Kommentera

