Ibland behövs det bara en puff eller två

Ibland behövs det bara en liten puff eller två för att man ska komma igång med något som man faktiskt vill göra med sitt liv. Jag har haft tur och fått två olika puffar den senaste tiden. Jag skriver organiserat igen!

Den första puffen kom från en artikel om en bekant som fått sin första bok publicerad. Läs den här. Läs hennes blogg här.

Den andra puffen kom från en person som sa några saker. Mer om det kommer förmodligen vid något helt annat tillfälle.

Jag började med att avsluta en novell som jag påbörjade till Umeå novellpris 2014 men som aldrig blev klar i tid.

Nu har jag tagit ett större steg och börjat arbeta med mitt skrivprojekt ”Ofhelia” som legat på is faktiskt i några år nu. Mappen till projektet ligger på datorn skrivbord så att jag ska se det och påminnas lite extra om att skriva. Jag har satt upp en planerings/inspirationstavla nära skrivbordet. Där sitter meningar som ska hjälpa mig att komma ihåg vilket håll berättelsen ska ta. Där sitter en innehållsförteckning där jag kan bocka av de delar som är klara. Där finns miljöbilder och inspirationsbilder.

Och däremellan skriver jag blogginlägg och random poesi när andan faller på.

Och jag kommer att mer eller mindre spamma facebook med statusuppdateringar om vad jag håller på med. Det blir som svårare att smita undan då. För det jag måste komma ihåg är att jag faktiskt vill skriva och avsluta mina projekt. Svårare än så är det egentligen inte.

Lämna en kommentar

Filed under Inom ett år ska jag, Kultur, Skrivande, Skrivandet

Kommentera

