En liten ny början

Ja, den har bloggen har ju legat död ganska så länge nu. På tiden att väcka liv i den.

Har börjat träna igen. Vikten eller snarare klädstorleken har blivit lite större än vad jag känner mig bekväm med. Dessutom vet jag ju att träning är bra av andra anledningar också. Älskade ju att träna men hamnade i ett läge där jag föredrog att vara hemma. Är inne på andra veckan så jag håller fortfarande tummarna för att min självdisciplin inte tar slut innan det har blivit en vana. Två gruppträningspass i veckan är en del av planen. I måndags var jag på Fuego och tyckte att det var riktigt roligt. Ikväll ska jag åter igen ge mig på intervallflex. Skitjobbigt pass men väldigt mycket. Det tur att jag är medveten om att jag inte alls är i samma bra form som jag var i sist jag körde det passet. Lyckligtvis vet jag också att det går bättre och bättre för varje gång hen är där.

När det gäller styrketräningen har jag tänkt släpa mig till gymmet efter varje nattpass med undantag för de gånger då jag istället följer med på bonusbarnens simskola. Sen får jag se till att stiga upp tidigt och träna direkt på morgonen minst en gång i veckan de veckor jag inte jobbar. Tror att detta ska vara en lämplig start för mig.

När det gäller skrivandet ska jag ge mig i kast med NaNoWriMo igen för att faktiskt börja syssla med det jag säger att jag vill göra med mitt liv. Blir spännande att se hur det ska gå ihop med jobb och familjeliv.

Och här kommer jag till en början bara att skriva sporadiskt tills jag vet vad jag vill att denna bloggs huvudfokus ska vara. Eller så får jag tvinga mig själv att blogga varje dag tills NaNoWriMo sätter igång för att få in skrivvanan igen.

Jag bestämmer att detta får räcka för denna gång. På återseende.

 

Lämna en kommentar

Filed under Bloggen, Hälsa, Skrivande, Viktminskning

Kommentera

