Team Rickard Söderberg

När reklamen för Körslaget på tv4 började sändas sa min fru, på ett ungefär ”Där är han den där bögen” och därför skulle vi se på programmet ansåg hon. Det tog tid innan jag fattade vad hon menade så jag tänkte mest ja ja…

Till sist tog vi faktiskt reda på att han är operasångare och nej opera är inte det musikområde som jag  men Rikard Söderberg är även debattör. Han var även den som startade eventet på FB för att få svenska ambassaden i Ryssland att under Prideveckan i Stockholm hissa regnbågsflaggan.

Så vi började kolla. Under det första programmet viftades det med regnbågsflaggor. Underbart. Sen kom andra programmet och den så kallade homokuppen där Mama mia avslutades med en kyss mellan två av körens tjejer. I det tredje programmet bjöd kören på ”Time to say goodbye” på Rikards blogg den underbart vackert enkla förklaringen.

Jag har röstat varje vecka och det tänker jag fortsätta göra. För kören är riktigt bra och låtvalen är bra och genomtänkta. Visste finns det andra bra körer i programmet men det är svårt att motstå Rikard och all hans kärlek. Och jag har till och med blivit sugen på att gå och se en opera. Synd bara att Rikard mest verkar spela i Malmö, lite väl långt bort från Skellefteå.

Idag läste jag detta inläggRikards hemsida

”Jag är medveten om att Körslaget är ett skönt underhållningsprogram, och jag älskar att det fokuserar så på glädje och gemenskap. Men för mej finns det alltid en underton av att vilja vara med och lyfta några av världens större frågor – hur trevlig ytan än är.

Som offentlig person ser jag det inte bara som min möjlighet, utan min skyldighet.”

Än så länge är jag relativt obetydlig och inte alls någon offentlig person men jag hoppas att jag en dag blir med mina böcker och att jag då har samma mod som Rikard och slå ett slag för allas rätt till kärlek, för dessvärre tror jag att det kommer dröja länge innan hela världen kan älska utan att behöva känna sig rädda.

Mer Rikard och Körslaget:

Facebook. Twitter. Instagram. Hallandsposten. Tv4.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer

Filed under För kärlekens skull, Kultur, Skrivande

2 responses to “Team Rickard Söderberg

  1. Men hjälp vilket vackert blogginlägg… och jag älskar att du strukit ”laga mer vego” på din bucketlist… Bravo!😉

Kommentera

