Så gick det mer än ett år senare

För mer än ett år sen nu gjorde jag en lista på saker som jag ville göra med mitt liv inom ett år. Där fanns långsiktiga och kortsiktiga mål. Det är dags att göra en liten sammanfattning och att börja jobba på en ny lista. Bakgrunden till listan finns på en egen sida. ”Inom ett år ska jag”.

Skaffa mig ett jobb som jag kan försörja mig på.

Jag är i princip där. Mer jobbtid väntar. De flesta månader går det runt. Men utan min fru hade det varit svårt. Men jag trivs och det är ju minst lika viktigt.

Ha en egen lägenhet med ett riktigt kök

Jag har ett hus. Köket är toppen. Det finns ett körsbärsträd på tomten. Saknas bara ett badkar på övervåningen.

Utöka mitt sociala liv

Njae. Det kan förbättras fast det är bättre än vad det var när listan skrevs.

 Hitta en flickvän (eller åtminstone dejta mer)

Jag har gift mig. Med en kvinna.

Gå ner i vikt så att jag kan ha en storlek mindre i kläder

Jag måste fortfarande träna och tänka lite på vad jag äter. Jag måste lära mig att älska mig själv mer. Det får finnas med på nästa lista.

Tillsammans med Betzy ta mig till Bokmässan i Göteborg

Nej. Vi tog oss inte till bokmässan. Kanske något annat år.

Skriva mer. Avsluta minst två projekt

Jag avslutade ett projekt. Jag har inte gett upp. Orden finns fortfarande hos mig.

Ha för vana att laga mer vegetarisk mat

Jag skaffade mig vanan. Jag träffade kvinnan som småningom blev min fru. Jag återgick till gamla vanor. Men… Det kommer ett länge inlägg om detta så småningom.

Äta mer hembakat bröd än köpt bröd.

I perioder gick det bra men det är svårt att kombinera med jobb och en brödsvårflörtad sambo. Fast ganska mycket har jag faktiskt bakat.

Åka på semester någonstans

Det är svårt det där med tid men det spelar ingen roll. Sen listan skrevs har jag varit på Gran Canaria och firat min mammas 60-årsdag.  Jag, min fru, barnen och mina föräldrar åkte till Kreta. Samt att det har varit minisemestrar inom Sverige. Bröllopsresan tror jag kommer att stå med på den nya listan.

 

Den nya listan ska jag försöka få klar under nästa vecka.

Lämna en kommentar

Filed under Dejtning, Inom ett år ska jag, Jobb, Okategoriserade, Skrivandet

Kommentera

