Aprilutmaning dag 2

Den andra dagen på min träningsutmaning började inte så bra. Rinnande näsa och lite tung i huvudet. Har ändå gjort jägarvila lite då och då. samma sak med plankan. Såg att det står 12 min på igår och det stämmer inte, blev nog snarare 1 min. Nåja. Som uppdateringen av bloggen kommer att gå till kommer jag att skriva totalen på minuter, kilometer m.m. som jag klarat av. På så sätt slipper jag räkna ihop allt mot slutet. Går visserligen att lösa enkelt med ett exceldokument men känner inte för det. Har inte heller något tidsur utan räknar så långsamt jag orkar ettusenett och så vidare och sen drar jag bort lite. Bättre att jag i slutändan gjort för många sekunder än för få🙂 Har kommit fram till att jag ska köra höga knän varannan dag. Sen måste jag snarast skaffa ett hopprep. Var ute en vända på eftermiddagen för att fota en trappa som jag sedan gjorde lite hopp i.

Streaken körde jag samma sträcka som igår för att slippa ha med mig mobilen som behövde laddas.

2,8 km av totalt 80 km. (räknar inte in den obligatoriska dagliga 1 km.)

2 min och 30 sekunder av 12 min plankan.
1 min och 30 sekunder av 13 minuter i jägarvila. Det går sakta framåt, har kommit fram till att jag ska öka varje dag så imorgon blir det minst 1 min och 15 sekunder som gäller.
4 av 14 trappor har jag betat av.

5 min av 16 minuter ”stå på ett ben” Helt klart den enklaste punkten eftersom den går att göra när som helst nästan. Under tandborstning, strykning, matlagning m.m.

23 av 180 armhävningar. Här kör jag på knä. Idag gjorde jag mina armhävningar i en backe, blir lite lättare med lutning.

34 av 190 repetitioner styrketräning eller hopp. Blev trapphopp ännu en gång. Måste våga testa något nytt snart.
2 av 20 dagar utan ursäkter till att inte jobba på att pricka av punkterna på listan.

Idag är jag tacksam för att min näsa inte rann under min promenad. Jag är också tacksam för mina två pälsbollar som håller mig sällskap när jag är ensam i huset.

Nu är det hög tid att börja med middagen och sen påbörja köttsoppan som vi ska äta imorgon. Måste även ikväll ta mig tid till att se om Friskis och Svettis har något träningspass som jag inte har gått på innan och som inte verkar vara allt för skrämmande.

Trappan dom ligger ungefär två stenkast från där jag bor.

Trappan dom ligger ungefär två stenkast från där jag bor.

Lämna en kommentar

Filed under Träning, Utmaningar

Kommentera

