Aprilutmaning dag 3

Idag gjorde jag något nytt på sätt och vis. Steg upp tidigare än vad jag egentligen ville och orkade. Åkte med min fru in till stan och var framme ca 1 timme innan jag skulle börja jobba. Tog en promenad vid älven och betade av lite mer trappor. Det var egentligen lite för tidigt och lite för kallt men ändå väldigt skönt. Ca 7:03 påbörjade jag min promenad som tog ca 33 min. Kommer nog att gå samma sträcka igen men då kanske om jag börjar 9 eller kanske efter jobbet.

1 av 6 morgonträningspass avklarat

5,25 km av totalt 80 km. (räknar inte in den obligatoriska dagliga 1 km.)

3 min och 35 sekunder av 12 min plankan.

3 min av 13 minuter i jägarvila. Idag slog jag mitt personliga rekord sen jag började köra denna övning igen. Hela 25 sekunder🙂
6 av 14 trappor har jag betat av.

5 min av 16 minuter ”stå på ett ben” Helt klart den enklaste punkten eftersom den går att göra när som helst nästan. Under tandborstning, strykning, matlagning m.m.

33 av 180 armhävningar. Här kör jag på knä. Idag gjorde jag mina armhävningar i en backe, blir lite lättare med lutning.
3 av 20 dagar utan ursäkter till att inte jobba på att pricka av punkterna på listan.

Idag är jag tacksam för att jag tog min morgonpromenad som jag hade planerat. Jag är också tacksam för att jag förberedde dagens middag igår.

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

 

Lämna en kommentar

Filed under Hälsa, Träning, Utmaningar

Kommentera

