Aprilutmaning dag 4 och 5.

Igår tog jag en liten vilodag. Det enda jag gjorde var 7 min stå på ett ben och en liten promenad och typ 3 min crosstrainer. Så jag hoppas att streaken blev gjord. Var hemma med hostig men pigg 4-åring. Vi var ute och gick men ja, inte helt utan att stanna då och då. Fick en hel del andra saker gjorda, lite virkning och bakning av både matbröd och fudgekakor. Senare på kvällen promenerade även jag och frugan men jag har ingen aning om hur långt var det var.

Jag var tacksam för att det var en bra dag tillsammans med min bonusdotter och för att jag har en fru att komma hem till och vänta på.

Idag körde jag de statiska övningarna tills luften gick ur mig. Varvade med att småstäda lite. Gick även en omväg till och från affären så fick ihop streaken + 1 extra kilometer. Måste bege mig till gymmet snart samt laga min cykel om jag ska hinna avverka 80 km innan utmaningen är slut. Håller även tummarna för trevligt väder en ledig dag så att jag tar mig ut på en långpromenad. Och idag hoppas jag på att hitta ett hopprep.

Sammanfattning efter dag 5.

6,25 km av totalt 80 km. (räknar inte in den obligatoriska dagliga 1 km.)

4 min och 20 sekunder sekunder av 12 min plankan.

3 min och 45 sekunder av 13 minuter i jägarvila. Idag slog jag mitt personliga rekord sen jag började köra denna övning igen. Hela 25 sekunder 🙂
7 av 14 trappor har jag betat av.

13 min av 16 minuter ”stå på ett ben” Helt klart den enklaste punkten eftersom den går att göra när som helst nästan. Under tandborstning, strykning, matlagning m.m.

57 av 180 armhävningar. Här kör jag på knä. Idag gjorde jag mina armhävningar i en backe, blir lite lättare med lutning.
5 av 20 dagar utan ursäkter till att inte jobba på att pricka av punkterna på listan.

Lördagens tacksamheter. 1. Att jag verkar kunna lära mig virka. 2. Att det faktiskt inte tar lång tid alls att gå en kilometer.

Lämna en kommentar

Filed under Hälsa, Träning

Kommentera

