Aprilutmaning dag 6.

Oj vilken dag.

Skaffade ett hopprep igår, hittade ett som kom tillsammans med ett twistband för en billig penning. Tänkte att om inte jag kan använda det så kan i alla fall barnen göra det. Solen sken idag så började med att hoppa lite utomhus. Det gick så där… gick till sist in och drog för persiennerna för att slippa publik. Tänkte som så att om jag hoppar i en halvtimme så borde jag ha, trots alla avbrott fått ihop 11 min ”hoppa hopprep”. Det var jobbigt men jag härdade ut. Om jag ska hoppa hopprep fler gånger ska jag definitivt inte göra det med ett enkelt barnhopprep… Efteråt gjorde jag plankan, jägarvila och några armhävningar och stod 2 min  på vardera av mina ben. Stretchade lite innan jag gav mig ut på en promenad som tog ca 40 min. Kom hem och stretchade en omgång till. Nu orkar jag knappt gå eller lyfta på något.

Jag vet att det inte har gått en vecka än på utmaningen men tänkte ändå sammanfatta eftersom det är söndag.

1 km/dag gång/löpning – gjort alla 6 dagar som gått av utmaningen.
2
saker varje dag att vara tacksam över. – Snart så…
3 intervallpass… Måste jag fortfarande göra.
4
nya träningspass/ 4 nya råvaror/recept ska testas.
1 av 5
stretch/avslappningspass har jag gjort.
5 av 6 morgonträningspass har jag kvar.
6 av 7
träningspass minst 60 minuter långa har jag kvar.
9,69 av 8
x 10 km har jag avverkat.
50 sekunder 9
minuter höga knän har jag gjort-
10 km i ett och samma pass tar jag förhoppningsvis när jag cyklar från jobbet på fredag…
11 min av 11 min
minuter ”hoppa hopprep” är jag klar med!!
7 min av 12
minuter i plankan har jag kvar.
8 min och 10 sekunder av 13
minuter i jägarvila har jag kvar.
7 av 14 trappor har jag kvar.
15 stycken träningspass – vet inte alls hur jag ska räkna här, får klura på det…
2 min av 16
minuter ”stå på ett ben” (8 min/ben). (För att öka svårighetsgraden, stå på tå.)
17 styrkor du har eller saker med dig själv/din kropp du är stolt/nöjd över ska skrivas ner.
67 av 18
x 10 armhävningar har jag gjort.
34 av 190 repetitioner styrketräning eller hopp har jag gjort.
6 av 20 dagar utan ursäkter till att inte jobba på att pricka av punkterna på listan har jag klarat.

Det är alltså 14 dagar kvar av min träningsutmaning. Känner mig än så länge inte stressad över att hinna med allt. Ett roligt kort till detta inlägg hade varit på Lusinka som gjorde mig sällskap när jag stretchade… får kanske till det någon annan gång.

Idag är jag tacksam för min envishet – utan den hade jag aldrig klarat totalt 11 min av att hoppa hopprep. Jag är även tacksam för att jag inte längre är rädd för att få träningsvärk.

Lämna en kommentar

Filed under Kondition, Träning, Utmaningar

Kommentera

