Dag 7 av aprilutmaningen.

Idag klev jag åter igen upp, enligt mig sjukt tidigt. Var på gymmet strax efter 7 och tränade innan jobbet. Jobbigt men ändå skönt att ha det avklarat, och ett mindre morgonpass att göra innan utmaningen är slut. Var ett tag sen sist som jag var på gymmet. Trodde att det skulle bli jobbigt att göra mina vanliga övningar men det gick faktiskt riktigt bra. Tror att all jägarvila, planka och armhävningar har förbättrat min uthållighet. Efter att utmaningen är slut är det nog dags att öka på vikterna igen🙂 Efter jobbet tog jag en promenad för att göra dagens streak i väntan på att min fru skulle sluta för dagen. Är fortfarande lite stolpigt att gå efter hopprepsomgången men jag tar mig i alla fall framåt.

2 av 5 stretch/avslappningspass har jag gjort.
4 av 6 morgonträningspass har jag kvar.
5 av 7
träningspass minst 60 minuter långa har jag kvar.
11,69 av 8
x 10 km har jag avverkat.
6 min av 12 minuter i plankan har jag kvar.
6 min och 20 sekunder av 13
minuter i jägarvila har jag kvar.
6 av 14 trappor har jag kvar.
13 av 15 stycken träningspass vet inte alls hur jag ska räkna här, får klura på det men om jag göra andra saker från listan än streaken en dag borde det ju räknas som ett träningspass. Och hittills har jag bara haft en vilodag. Fast enligt det tuffa sättet att räkna har jag bara gjort 2 pass…hm.
0 min av 16
minuter ”stå på ett ben” (8 min/ben). har jag kvar! Men ska ändå börja stå på ett ben och stå på tå men kanske utan att räkna minuter.
80 av 18
x 10 armhävningar har jag gjort.
184 av 190 repetitioner styrketräning eller hopp har jag gjort.
7av 20 dagar utan ursäkter till att inte jobba på att pricka av punkterna på listan har jag klarat.

Idag är jag tacksam för badkaret nere i källaren – inte det mysigaste stället att bada på men ett badkar är ett badkar🙂. Sen är jag även tacksam för att jag har ett jobb.

Lämna en kommentar

Filed under Hälsa, Styrketräning, Träning, Utmaningar

Kommentera

