Aprilutmaning dag 9

Efter imorgon har jag kommit halvvägs med min träningsutmaning för april. Det rullar framåt men fortfarande lite långsamt på vissa punkter men det är ju bara att köra stenhårt när jag har tid. Igår när jag var ute på min streak med stor värk i mina ben undrade jag varför jag egentligen gett mig in på detta och vad som händer om jag inte klarar av alla punkter. Kom inte fram till något som jag kan skriva om idag men än har jag i alla fall inte gett upp. Jag vet ju sen tidigare att jag klarar av mer än vad jag tror men det är klart att det ibland är kämpigt att få tid till att träna samtidigt som man jobbar och har en familj att tänka på. Efter igår och idag ser några punkter lite ljusare ut i alla fall🙂

2 av 3 intervallpass har jag gjort. Satte crosstrainern på 10 km och gjorde jägarvila, plankan och armhävningar efter ca varje kilometer. Sjukt jobbigt men så skönt att ha det gjort.
3 av 6 morgonträningspass har jag kvar.
23,99 av 8 x 10 km har jag avverkat.

6 min och 20 sekunder 9 minuter höga knän har jag gjort. Passade på när jag väntade på att en tvättmaskin på jobbet skulle bli klar. Känns inte längre helt omöjligt att få ihop 9 minuter innan utmaningen är slut.
10 km i ett och samma pass gjorde jag idag på min crosstrainer.
6 min och 45 sekunder av 12 minuter i plankan har jag gjort.
5 min och 30 sekunder av 13
minuter i jägarvila har jag kvar🙂
3 av 14 trappor har jag kvar.
97 av 18
x 10 armhävningar har jag gjort.
9 av 20 dagar utan ursäkter till att inte jobba på att pricka av punkterna på listan har jag klarat.

Idag är jag tacksam för att min grymma träningsvärk i benen äntligen har börjat ge med sig. Jag är även tacksam för att jag fick möjlighet att jobba ett extrapass idag och att jag tog den.

Lämna en kommentar

Filed under Hälsa, Träning, Utmaningar

Kommentera

