Vakna till liv igen

Jag tror bestämt att det är dags att börja blogga igen. Det finns ju så mycket att skriva om. idag var jag på Friskis och Svettis för första gången på riktigt länge. Jag hade tänkt mjukstarta. Köra lite kondition och sen träna ryggen lite. Det som hände var att jag insåg hur roligt det kan vara med med ett vanligt löpband. Att stegvis öka hastigheten, känna efter var man börjar jogga, pressa sig själv till att hålla hastigheten lite längre än vad hen tänkt från början och så helt plötsligt springa en stund. Det var inte så långt stund som jag använde mig av löpbandet men nu när jag börjat röra på mig ordentligt igen måste jag verkligen se till så att jag inte går ut för hårt i början. Men samtidigt vara hård mot mig själv när jag inte har lust till att träna och försöka komma ihåg att det jobbigaste är att ta sig dit.

Och så får jag inte glömma de dagliga promenaderna de dagar jag inte tar mig till Friskis. Så ofta som möjligt i dagsljus nu när det är mörkt under större delen av dagen. Jag och min kropp ska bli kompisar igen, vi ska älska varandra, så det så!

Och jag har dessutom börjat hitta lite disciplin i mitt skrivande. Den där romanen som jag skrev ett utkast till för att år sedan har jag börjat skriva på igen. Jag redigerar, skriver nytt och letar efter en struktur i den. En liten stund varje dag, ta mig tid och åstadkomma något även om det vara blir något litet.

Och så jobbar jag, äta, sova, vara med familjen och ta itu med vardagssysslor. Så nu måste jag avsluta det här inlägget, byta musik och umgås med romanen en stund innan jag går till biblioteket för att låna en bok som jag hoppas kommer att göra romanen lite mer trovärdig.

Och ja, den här bloggen har nog alltid varit och kommer nog alltid att vara en aning eller två aningar spretig. Men så är ju livet ibland.

1 kommentar

Filed under Hälsa, Skrivande

One response to “Vakna till liv igen

  1. Lycka till. Hoppas du hittat struktur i skrivandet. Jag söker efter den varje dag🙂 haha

Kommentera

