Det flyter på

Har vägt mig lite för ofta den senaste veckan men det är mest av nyfikenhet. I alla fall så visade den på en bra viktnedgång imorse, efter en vecka med nya rutiner. Jag känner mig säker på att jag kommer att kunna hålla mig till min plan ett tag till. Jag har redan funderat på hur jag ska göra över jul, när det gäller vikten tänker jag vara nöjd så länge den står still. I lördags jobbade jag först 8-17, kom hem och frågade frugan hur långt borta maten var. Det brukade jag tidigare göra av två anledningar. 1 – jag är vrålhungrig.2. jag vill hinna duscha innan maten. I lördags gav jag mig istället iväg på en power walk när jag fick svaret ca 30 min. Det var ruskigt skönt. I söndags efter jobbet blev det gymmet igen. 30 min kondition följt av lite styrka och stretchning. Mina dagliga promenader fortsätter och imorgon ska jag simma med en kollega. Planerar nästa gymbesök tills på lördag. Eventuellt blir det något gruppass onsdag eller söndag. Tänker försöka hålla mig till 2-3 träningspass i veckan + dagliga promenader.

Idag upptäckte jag att det går att registrera hur mycket man äter och hur mycket man rör på sig via MSN. Det fungerar så där men jag får i alla fall lite koll och förstärkning i vetskapen om att jag inte äter för mycket. Tänker att det är extra bra under helger när man kanske vill unna sig något extra gott. Jag har tidigare fört in all träning på en annan hemsida men egentligen vet jag inte om det är värt det för min del. Än så länge har jag inget mål när det gäller hur fort jag springer eller hur mycket vikter jag lyfter. Så länge jag aktiverar kroppen och mina muskler regelbundet är jag nöjd. Finns så mycket annat som man kan lägga ner sin energi på.

Nu måste jag snart börja med dagens middag. Har börjat rensa min gamla bärbara dator på viktiga dokument. Det sjunger på sista versen och behöver bland annat formateras om. Och så fastnade jag här under tiden som jag väntade på att några filer skulle föras över🙂

Lämna en kommentar

Filed under Hälsa, Kondition, Styrketräning, Träning, Viktminskning

Kommentera

